SME

O Triblavine rozhodnú najneskôr v novembri

Konečnú podobu križovatky Triblavina má na starosti pracovná skupina zložená z odborníkov na dopravu a stavby.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABO KUCHTA)

BRATISLAVA. Konečnú podobu technického riešenia križovatky Triblavina aktuálne prehodnocuje pracovná skupina zložená z odborníkov v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva, ktorá pripravuje stanovisko. Ministerstvo dopravy tak reaguje na pozastavenie prác na stavbe križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec, ktoré vydala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na základe rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako ďalej informovala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká, táto skupina má navrhnúť technický a časový postup, ktorý bude koordinovaný s výstavbou križovatky D1/D4, a komplexné riešenie, ktoré uspokojí dopravné potreby v tejto lokalite. Definitívne rozhodnutie by malo padnúť na prelome októbra a novembra.

SkryťVypnúť reklamu

Na pozastavenie prác na Triblavine zareagoval aj Bratislavský samosprávny kraj, ktorý nedostal nový návrh riešenia ani od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, ani od Národnej diaľničnej spoločnosti. Bratislavský samosprávny kraj aj naďalej trvá na pôvodnej koncepcii diaľnice D1 Bratislava - hranica BSK (Trnava), ktorá je definovaná aj v platnom územnom pláne regiónu.

Ten počíta s prestavbou diaľnice na plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojstrannými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi. Agentúru SITA o tom informovala tlačová tajomníčka BSK Veronika Beňadiková.

Vajnory chcú, aby sa stavalo

Bratislavská mestská časť Vajnory nesúhlasí s pozastavením prác na stavbe križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec, ktoré vydala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na základe rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením. V stredu 19. októbra to povedala poslankyňa za obec Bernolákovo a členka petičného výboru Občianskeho združenia Triblavina Mária Kisková.

SkryťVypnúť reklamu

Národná diaľničná spoločnosť mení svoje plány v neprospech občanov.

Ján Mrva, starosta Vajnor

Dodala, že týmto rozhodnutím NDS porušuje stavebný zákon, zákon o verejnom obstarávaní a spoločenské škody vznikajú aj tým, že sa na stavbe nepracuje. NDS okrem toho vydala aj pokyn na vypracovanie novej projektovej dokumentácie rozšírenia diaľnice D1 bez kolektorov.

Podľa predsedu petičného výboru a starostu Vajnôr Jána Mrvu chce Občianske združenie Triblavina zachovať pôvodný plán a teda spomínané rozšírenie diaľnice D1 na šesťpruhovú diaľnicu so súbežnými cestami. Tie by napojením všetkých ciest križujúcich diaľnicu v regióne na obojstranné kolektory obslúžili okolité obce, najmä Vajnory, Chorvátsky Grob, Bernolákovo a Ivanku pri Dunaji.

Výstavbou križovatky Triblavina by sa tiež skrátil čas dopravy v špičkách medzi Bratislavou a okolím a zvýšila by sa plynulosť diaľnice D1 na úseku Bratislava - Trnava.

SkryťVypnúť reklamu

Môžu zostať bez napojenia

"Národná diaľničná spoločnosť mení svoje plány v neprospech občanov. Na jej protiprávny postup upozornilo aj zastupiteľstvo Bratislavského samosprávneho kraja v uznesení z 22. apríla 2016. Novým projektom rozšírenia diaľnice D1 bez súbežných kolektorov by trvalo obmedzili dopravu medzi hlavným mestom a priľahlými obcami," dodal Mrva.

Pod mediálnym tlakom NDS ešte v júni 2016 prisľúbila, že síce postaví kolektory, ale ako súčasť diaľnice. Občianske zduženie Triblavina však upozorňuje, že takto zanikne možnosť napojenia okolitých území. Riešenie bude slúžiť vybraným investorom, neberie ale ohľad na potreby obyvateľov regiónu.

Mimoúrovňová križovatka Triblavina bude z obidvoch strán zakončená kruhovými objazdmi. Na jednej strane sa napojí na existujúcu Seneckú cestu I/61, na druhej strane na komunikáciu vedúcu cez Čiernu Vodu. Zároveň by sa zo strany Čiernej Vody mala križovatka Triblavina napojiť na cestu Pezinok II/502, ktorú plánuje stavať Bratislavský samosprávny kraj.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 765
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 834
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 034
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 682
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 144
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 823
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 560
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 392
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 752
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 391
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 354
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 166
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu