BRATISLAVA. Bratislavský mestský poslanec za Petržalku Oliver Kríž pripravuje na začiatok septembra petíciu za to, aby autobusová linka č. 95 opäť premávala na Šafárikovo námestie. Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie.
Ak chcú cestujúci pokračovať v ceste do centra mesta, musia prestúpiť na električku.
Od 5. septembra
"Pre tých, ktorí pôjdu električkou ďalej, napr. do Rače, je to možno logický krok. Ale pre tých, ktorí cestujú naozaj iba na Šafárikovo námestie, je to obrovská obštrukcia. Ak by bola električka otvorená až od Janíkovho dvora, v tom prípade by to malo svoj zmysel a efekt," uviedol Kríž.
Poslanec bude preto trvať na tom, aby sa linka č. 95 vrátila opäť na Šafárikovo námestie tak, ako tomu bolo v minulosti.
Od 5. septembra chce preto začať so zbieraním podpisov pod petíciu, predovšetkým na zastávkach mestskej hromadnej dopravy.
Rozhodol rozpočet
Petíciou poslanec reaguje okrem iného aj na odpoveď dopravného podniku v súvislosti s podnetmi obyvateľov mestskej časti Petržalka na zmeny v grafikone MHD. S ich zbieraním začal v júni po tom, ako sa na neho obrátili niektorí Petržalčania.
Zozbierané podnety sa týkali viacerých liniek a návrhov, najmarkantnejším bolo práve prinavrátenie pôvodnej trasy linky č. 95. "Dopravný podnik väčšinu z nich neakceptoval, argumentoval rozpočtom a číslami," povedal Kríž.
“Pre tých, ktorí pôjdu električkou ďalej, napríklad do Rače, je to možno logický krok. Ale pre tých, ktorí cestujú naozaj iba na Šafárikovo námestie, je to obrovská obštrukcia.
„
"DPB zabezpečil skrátenie linky tak, že všetky miesta sú obslúžené. Cestujúci tak po prestupoch využívajú kapacitnú električkovú dopravu v smere ďalej do aj z mesta," povedala v júli hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová.
Zdôraznila, že autobusová linka nezanikla, iba sa skrátila po prestupný uzol s električkovou dopravou, teda po zastávku Farského.
Chýba aj ľuďom z Karlovej Vsi
Jedna z predchádzajúcich trás linky č. 95 zjavne chýba aj niektorým obyvateľom Karlovej Vsi. V súvislosti s vytvorením dvoch dočasných električkových zastávok, a to na Námestí SNP pred Starou tržnicou a oproti súčasnej zastávke električky na Kamennom námestí, sa na sociálnej sieti objavili aj otázky, či mesto neuvažovalo aj s priamym električkovým prepojením Karlovej Vsi s najväčšou bratislavskou mestskou časťou.
Z nej v súčasnosti premáva električka do Rače a na Hlavnú stanicu. "Prečo sa neuvažovalo o tom, aby električka išla do Petržalky priamo aj z Karlovej Vsi, aby sa jej obyvateľom aspoň troška zjednodušila doprava, keďže sa tam teraz dostaneme len viacnásobným prestupovaním? Aj 95 bola spod Mosta SNP zrušená," pýta sa občianka.
Električka do Petržalky začala pravidelne premávať v piatok 8. júla. V súvislosti s jej spustením bola zrušená autobusová linka č. 82, ktorá zabezpečovala dopravnú obsluhu k Divadlu Aréna. Táto obsluha je po novom zabezpečená električkovou dopravou, konkrétne cez zastávku Sad J. Kráľa.