BRATISLAVA. Z ulíc hlavného mesta by mali v rámci boja s vizuálnym smogom zmiznúť aj veľké reklamné zariadenia, tzv. hypercuby.
Ide o osem zariadení, ktoré bratislavská samospráva používala na propagovanie svojich aktivít a podujatí, resp. akcií, ktoré spoluorganizovala alebo podporovala.
Týkalo sa to predovšetkým kultúrnych, športových či spoločenských podujatí. Potvrdila to hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.
"Hlavné mesto aktívne bojuje s vizuálnym smogom, preto sa tieto zariadenia sa už na reklamu nemôžu využívať," uviedla Skokanová.
V tejto súvislosti sa mesto rozhodlo nepredĺžiť zmluvu so spoločnosťou, ktorá túto formu reklamy prevádzkovala. Tú už medzičasom vyzvalo k demontáži hypercubov, podľa hovorkyne tak mali spraviť do konca júna.
Demontované boli zatiaľ tri, jedno na Hodžovom námestí a dve na Trnavskom mýte. Na svojom mieste stoja ešte podľa jej informácií tie pri nákupnom centre Eurovea, na Železničnej stanici Petržalka a Železničnej stanici Nové Mesto, pri Propeleri a na Kamennom námestí.
Práve pri ňom sa mnohí okoloidúci pozastavujú, keďže propaguje podujatia ešte z januára a februára tohto roka. Na otázku, či si nemyslia, že to nemusí byť dobrá vizitka pre mesto, obzvlášť keď sa pred nedávnym Európskym summitom regiónov a miest alebo pred aktuálnym predsedníctvom robili v meste historické úpravy, mesto neodpovedalo.
V súvislosti s vonkajšou reklamou navrhuje primátor Ivo Nesrovnal zriadiť pracovnú skupinu, v ktorej bude zastúpený nielen magistrát, ale aj zástupcovia jednotlivých bratislavských mestských častí. Cieľom je urýchlenie odstránenia reklamných zariadení na území hlavného mesta, kde je v súčasnosti takmer 9600 reklamných zariadení väčších ako tri metre štvorcové.
Hlavné mesto má z nich v priamej správe približne 4000, zvyšné sú v správach mestských častí. Z ulíc mesta by malo zároveň zmiznúť aj 1623 informačných reklamných tabúľ na stožiaroch verejného osvetlenia aj niekoľko stoviek reklamných zariadení nazývaných aj trojnožky.