SME

Takto previezla električka do Petržalky prvých cestujúcich

Bratislavčania sa dočkali. Po 55 rokoch začali do Petržalky opäť premávať električky.

Oficiálne otvorenie Starého mosta pri príležitosti sprevádzkovania električkovej trate do Petržalky.Oficiálne otvorenie Starého mosta pri príležitosti sprevádzkovania električkovej trate do Petržalky. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Bratislavčania sa dočkali. Po 55 rokoch začali do Petržalky opäť premávať električky. Zástupcovia mesta i štátu dnes podvečer oficiálne otvorili skolaudovanú električkovú trať na Starom moste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Je to veľký deň pre Bratislavu i pre Petržalku," povedal vo svojom príhovore primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal. Projekt zrekonštruovaného Starého mosta, najmä práce na jeho dokončení v roku 2015 a i proces kolaudácie v prvej polovici tohto roka sú podľa neho dôkazom, že i v Bratislave možno produkovať úspešné príbehy, ak sa veci robia z presvedčenia a so srdcom.

SkryťVypnúť reklamu

Druhá etapa v Petržalke

"A rovnako tak pristúpime k ďalším projektom, ktoré nás pri modernizácii dopravnej infraštruktúry v Bratislave čakajú, či je to druhá etapa električkovej trate do Petržalky, modernizácia karloveskej, ružinovskej či vajnorskej radiály, ale aj obnova ciest a chodníkov," uviedol Nesrovnal.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely takisto verí, že Starý most a obnovená električková trať do Petržalky sú iba začiatkom. "Budeme musieť pokračovať ďalej v posilňovaní mestskej hromadnej dopravy, zlepšovaní integrovanej dopravy. Chceme pokračovať projektmi záchytných parkovísk a kyvadlovej dopravy do Bratislavy. To riešenie musí byť komplexné," zdôraznil Brecely.

Vicepremiér pre investície Peter Pellegrini poukázal na to, že v týchto dňoch Bratislava hostí Európsky summit regiónov a miest, pričom jednou z tém, o ktorých sa na ňom diskutuje, je i perspektíva štrukturálnych fondov.

SkryťVypnúť reklamu

"Ak vznikajú otázky, či má význam aj po roku 2020 pokračovať v politike súdržnosti, projekt Starého mosta je najlepšou odpoveďou na to, aké je dôležité, aby sme mali aj po roku 2020 k dispozícii štrukturálne fondy, ktoré pomôžu zlepšovať život obyvateľov nielen v Bratislave, ale i po celom Slovensku," povedal Pellegrini. "Ak hľadáme dôkazy, aký praktický prínos môže mať EÚ pre bežných občanov, dnes na takomto dôkaze stojíme," pridal sa podpredseda Európskej komisie pre Energetickú úniu Maroš Šefčovič.

Po oficiálnom sprevádzkovaní trate a po prvej jazde električkou, na ktorej sa mohla zúčastniť aj verejnosť, začne od 20.00 h jazdiť cez most električková linka č. 1. Okrem tejto linky, ktorá spojí Petržalku s Hlavnou železničnou stanicou, bude cez Starý most do a z Petržalky premávať od soboty (9.7.) aj linka č. 3., ktorá spojí Petržalku s Račou.

SkryťVypnúť reklamu

Linka číslo 82 končí

Zmeny v grafikone v súvislosti s otvorením Starého mosta sa dotknú aj autobusovej linky č. 95, ktorej trasa bude skrátená po novovytvorený prestupový uzol medzi električkami a autobusmi, v križovatke ulíc Bosákova, Jantárová cesta, Farského. Dopravu k prestupnej zastávke "Farského" zabezpečia aj autobusy č. 84 a 99. "Vzhľadom na to, že dostupnosť petržalskej dunajskej promenády výrazne zvýšia električky č. 1 a 3 zo zastávky "Sad Janka Kráľa", dnešným dňom sa končí premávka autobusov na linke č. 82," doplnila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Cez novopostavený Starý most v Bratislave môžu prechádzať chodci a cyklisti od 19. mája. O takmer mesiac, 15. júna, sa na Štúrovu ulicu a Vajanského nábrežie v hlavnom meste mohli vrátiť aj električky. Ich premávka bola pozastavená v rámci rekonštrukcie Starého mosta a vybudovania električkovej trate do Petržalky.

So stavebnými prácami pri rekonštrukcii Starého mosta sa skončilo v polovici decembra minulého roka. Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby mesto eurofondy získalo, muselo most dokončiť do konca roka 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  2. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov
  6. LESY SR: 11,5 milióna stromov v roku 2025
  7. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  8. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  1. Pravda o 50 % zľavách BUBO? Koľko ich vlastne je? 12 029
  2. Slováci oddnes nakupujú exotiku s BUBO za 50%. 8 740
  3. Thajsko za polovicu? Ušetrite pri dovolenke tisíce eur 8 210
  4. Hodnotenie profesionála: Cestovali sme po Kanárskych ostrovoch 8 039
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 7 014
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 617
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 369
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 362
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Radko Mačuha: "Žiadna pandémia krívačky a slintačky neexistuje". ( fikcia) 20 914
  2. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 18 508
  3. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 17 279
  4. Rado Surovka: Liečba Ficom na demenciu národa nezaberá. 10 578
  5. Martin Ondráš: Prvé príznaky SLINTAČKY/KRÍVAČKY už sú na Slovensku 9 568
  6. Miroslav Ferkl: Kaviareň múdreho Kotlára 7 534
  7. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 5 801
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 5 666
  1. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  2. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  3. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  4. Tupou Ceruzou: Žandári
  5. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
  6. Radko Mačuha: Fico už nieje antivaxer.
  7. Post Bellum SK: Mladé ženy a dievčatá poslali ľudáci na smrť ako prvé
  8. Věra Tepličková: Minulý týždeň zhoreli štyria Slováci a na koľajach ukončili životy ďalší dvaja
SkryťZatvoriť reklamu