SME

Takto previezla električka do Petržalky prvých cestujúcich

Bratislavčania sa dočkali. Po 55 rokoch začali do Petržalky opäť premávať električky.

Oficiálne otvorenie Starého mosta pri príležitosti sprevádzkovania električkovej trate do Petržalky.Oficiálne otvorenie Starého mosta pri príležitosti sprevádzkovania električkovej trate do Petržalky. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Bratislavčania sa dočkali. Po 55 rokoch začali do Petržalky opäť premávať električky. Zástupcovia mesta i štátu dnes podvečer oficiálne otvorili skolaudovanú električkovú trať na Starom moste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Je to veľký deň pre Bratislavu i pre Petržalku," povedal vo svojom príhovore primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal. Projekt zrekonštruovaného Starého mosta, najmä práce na jeho dokončení v roku 2015 a i proces kolaudácie v prvej polovici tohto roka sú podľa neho dôkazom, že i v Bratislave možno produkovať úspešné príbehy, ak sa veci robia z presvedčenia a so srdcom.

SkryťVypnúť reklamu

Druhá etapa v Petržalke

"A rovnako tak pristúpime k ďalším projektom, ktoré nás pri modernizácii dopravnej infraštruktúry v Bratislave čakajú, či je to druhá etapa električkovej trate do Petržalky, modernizácia karloveskej, ružinovskej či vajnorskej radiály, ale aj obnova ciest a chodníkov," uviedol Nesrovnal.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely takisto verí, že Starý most a obnovená električková trať do Petržalky sú iba začiatkom. "Budeme musieť pokračovať ďalej v posilňovaní mestskej hromadnej dopravy, zlepšovaní integrovanej dopravy. Chceme pokračovať projektmi záchytných parkovísk a kyvadlovej dopravy do Bratislavy. To riešenie musí byť komplexné," zdôraznil Brecely.

Vicepremiér pre investície Peter Pellegrini poukázal na to, že v týchto dňoch Bratislava hostí Európsky summit regiónov a miest, pričom jednou z tém, o ktorých sa na ňom diskutuje, je i perspektíva štrukturálnych fondov.

SkryťVypnúť reklamu

"Ak vznikajú otázky, či má význam aj po roku 2020 pokračovať v politike súdržnosti, projekt Starého mosta je najlepšou odpoveďou na to, aké je dôležité, aby sme mali aj po roku 2020 k dispozícii štrukturálne fondy, ktoré pomôžu zlepšovať život obyvateľov nielen v Bratislave, ale i po celom Slovensku," povedal Pellegrini. "Ak hľadáme dôkazy, aký praktický prínos môže mať EÚ pre bežných občanov, dnes na takomto dôkaze stojíme," pridal sa podpredseda Európskej komisie pre Energetickú úniu Maroš Šefčovič.

Po oficiálnom sprevádzkovaní trate a po prvej jazde električkou, na ktorej sa mohla zúčastniť aj verejnosť, začne od 20.00 h jazdiť cez most električková linka č. 1. Okrem tejto linky, ktorá spojí Petržalku s Hlavnou železničnou stanicou, bude cez Starý most do a z Petržalky premávať od soboty (9.7.) aj linka č. 3., ktorá spojí Petržalku s Račou.

SkryťVypnúť reklamu

Linka číslo 82 končí

Zmeny v grafikone v súvislosti s otvorením Starého mosta sa dotknú aj autobusovej linky č. 95, ktorej trasa bude skrátená po novovytvorený prestupový uzol medzi električkami a autobusmi, v križovatke ulíc Bosákova, Jantárová cesta, Farského. Dopravu k prestupnej zastávke "Farského" zabezpečia aj autobusy č. 84 a 99. "Vzhľadom na to, že dostupnosť petržalskej dunajskej promenády výrazne zvýšia električky č. 1 a 3 zo zastávky "Sad Janka Kráľa", dnešným dňom sa končí premávka autobusov na linke č. 82," doplnila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Cez novopostavený Starý most v Bratislave môžu prechádzať chodci a cyklisti od 19. mája. O takmer mesiac, 15. júna, sa na Štúrovu ulicu a Vajanského nábrežie v hlavnom meste mohli vrátiť aj električky. Ich premávka bola pozastavená v rámci rekonštrukcie Starého mosta a vybudovania električkovej trate do Petržalky.

So stavebnými prácami pri rekonštrukcii Starého mosta sa skončilo v polovici decembra minulého roka. Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby mesto eurofondy získalo, muselo most dokončiť do konca roka 2015.

Fotky, Fotografie a fotogalérie

Súvisiace témy: Ceny energií
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 278
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 682
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 084
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 877
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 759
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 686
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 586
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 506
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 550
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 774
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 471
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 139
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 460
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 891
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 236
  8. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 6 091
  1. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  2. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  3. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  4. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  5. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  6. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  7. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  8. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
SkryťZatvoriť reklamu