SME

Takto previezla električka do Petržalky prvých cestujúcich

Bratislavčania sa dočkali. Po 55 rokoch začali do Petržalky opäť premávať električky.

Oficiálne otvorenie Starého mosta pri príležitosti sprevádzkovania električkovej trate do Petržalky.Oficiálne otvorenie Starého mosta pri príležitosti sprevádzkovania električkovej trate do Petržalky. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Bratislavčania sa dočkali. Po 55 rokoch začali do Petržalky opäť premávať električky. Zástupcovia mesta i štátu dnes podvečer oficiálne otvorili skolaudovanú električkovú trať na Starom moste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Je to veľký deň pre Bratislavu i pre Petržalku," povedal vo svojom príhovore primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal. Projekt zrekonštruovaného Starého mosta, najmä práce na jeho dokončení v roku 2015 a i proces kolaudácie v prvej polovici tohto roka sú podľa neho dôkazom, že i v Bratislave možno produkovať úspešné príbehy, ak sa veci robia z presvedčenia a so srdcom.

SkryťVypnúť reklamu

Druhá etapa v Petržalke

"A rovnako tak pristúpime k ďalším projektom, ktoré nás pri modernizácii dopravnej infraštruktúry v Bratislave čakajú, či je to druhá etapa električkovej trate do Petržalky, modernizácia karloveskej, ružinovskej či vajnorskej radiály, ale aj obnova ciest a chodníkov," uviedol Nesrovnal.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely takisto verí, že Starý most a obnovená električková trať do Petržalky sú iba začiatkom. "Budeme musieť pokračovať ďalej v posilňovaní mestskej hromadnej dopravy, zlepšovaní integrovanej dopravy. Chceme pokračovať projektmi záchytných parkovísk a kyvadlovej dopravy do Bratislavy. To riešenie musí byť komplexné," zdôraznil Brecely.

Vicepremiér pre investície Peter Pellegrini poukázal na to, že v týchto dňoch Bratislava hostí Európsky summit regiónov a miest, pričom jednou z tém, o ktorých sa na ňom diskutuje, je i perspektíva štrukturálnych fondov.

SkryťVypnúť reklamu

"Ak vznikajú otázky, či má význam aj po roku 2020 pokračovať v politike súdržnosti, projekt Starého mosta je najlepšou odpoveďou na to, aké je dôležité, aby sme mali aj po roku 2020 k dispozícii štrukturálne fondy, ktoré pomôžu zlepšovať život obyvateľov nielen v Bratislave, ale i po celom Slovensku," povedal Pellegrini. "Ak hľadáme dôkazy, aký praktický prínos môže mať EÚ pre bežných občanov, dnes na takomto dôkaze stojíme," pridal sa podpredseda Európskej komisie pre Energetickú úniu Maroš Šefčovič.

Po oficiálnom sprevádzkovaní trate a po prvej jazde električkou, na ktorej sa mohla zúčastniť aj verejnosť, začne od 20.00 h jazdiť cez most električková linka č. 1. Okrem tejto linky, ktorá spojí Petržalku s Hlavnou železničnou stanicou, bude cez Starý most do a z Petržalky premávať od soboty (9.7.) aj linka č. 3., ktorá spojí Petržalku s Račou.

SkryťVypnúť reklamu

Linka číslo 82 končí

Zmeny v grafikone v súvislosti s otvorením Starého mosta sa dotknú aj autobusovej linky č. 95, ktorej trasa bude skrátená po novovytvorený prestupový uzol medzi električkami a autobusmi, v križovatke ulíc Bosákova, Jantárová cesta, Farského. Dopravu k prestupnej zastávke "Farského" zabezpečia aj autobusy č. 84 a 99. "Vzhľadom na to, že dostupnosť petržalskej dunajskej promenády výrazne zvýšia električky č. 1 a 3 zo zastávky "Sad Janka Kráľa", dnešným dňom sa končí premávka autobusov na linke č. 82," doplnila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Cez novopostavený Starý most v Bratislave môžu prechádzať chodci a cyklisti od 19. mája. O takmer mesiac, 15. júna, sa na Štúrovu ulicu a Vajanského nábrežie v hlavnom meste mohli vrátiť aj električky. Ich premávka bola pozastavená v rámci rekonštrukcie Starého mosta a vybudovania električkovej trate do Petržalky.

So stavebnými prácami pri rekonštrukcii Starého mosta sa skončilo v polovici decembra minulého roka. Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby mesto eurofondy získalo, muselo most dokončiť do konca roka 2015.

Ceny energií

Ilustračná fotografia.

Môže nastať oslabenie investícií a nárastu verejného dlhu.


SITA 4
Vladimír Soták, šéf klubu FK Železiarne Podbrezová.

Podľa šéfa Klubu 500 je elektrina predražená.


TASR 22
Ilustračné foto.

Zmeny súvisia s transpozíciou európskej smernice.


SITA
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 386
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 4 447
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 347
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 980
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 077
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 669
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 554
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 552
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 85 882
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 18 285
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 14 592
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 828
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 792
  6. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 9 456
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 716
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 069
  1. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  2. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  3. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  4. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  5. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  6. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  7. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  8. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
SkryťZatvoriť reklamu