SME

Takto previezla električka do Petržalky prvých cestujúcich

Bratislavčania sa dočkali. Po 55 rokoch začali do Petržalky opäť premávať električky.

Oficiálne otvorenie Starého mosta pri príležitosti sprevádzkovania električkovej trate do Petržalky.Oficiálne otvorenie Starého mosta pri príležitosti sprevádzkovania električkovej trate do Petržalky. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Bratislavčania sa dočkali. Po 55 rokoch začali do Petržalky opäť premávať električky. Zástupcovia mesta i štátu dnes podvečer oficiálne otvorili skolaudovanú električkovú trať na Starom moste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Je to veľký deň pre Bratislavu i pre Petržalku," povedal vo svojom príhovore primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal. Projekt zrekonštruovaného Starého mosta, najmä práce na jeho dokončení v roku 2015 a i proces kolaudácie v prvej polovici tohto roka sú podľa neho dôkazom, že i v Bratislave možno produkovať úspešné príbehy, ak sa veci robia z presvedčenia a so srdcom.

SkryťVypnúť reklamu

Druhá etapa v Petržalke

"A rovnako tak pristúpime k ďalším projektom, ktoré nás pri modernizácii dopravnej infraštruktúry v Bratislave čakajú, či je to druhá etapa električkovej trate do Petržalky, modernizácia karloveskej, ružinovskej či vajnorskej radiály, ale aj obnova ciest a chodníkov," uviedol Nesrovnal.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely takisto verí, že Starý most a obnovená električková trať do Petržalky sú iba začiatkom. "Budeme musieť pokračovať ďalej v posilňovaní mestskej hromadnej dopravy, zlepšovaní integrovanej dopravy. Chceme pokračovať projektmi záchytných parkovísk a kyvadlovej dopravy do Bratislavy. To riešenie musí byť komplexné," zdôraznil Brecely.

Vicepremiér pre investície Peter Pellegrini poukázal na to, že v týchto dňoch Bratislava hostí Európsky summit regiónov a miest, pričom jednou z tém, o ktorých sa na ňom diskutuje, je i perspektíva štrukturálnych fondov.

SkryťVypnúť reklamu

"Ak vznikajú otázky, či má význam aj po roku 2020 pokračovať v politike súdržnosti, projekt Starého mosta je najlepšou odpoveďou na to, aké je dôležité, aby sme mali aj po roku 2020 k dispozícii štrukturálne fondy, ktoré pomôžu zlepšovať život obyvateľov nielen v Bratislave, ale i po celom Slovensku," povedal Pellegrini. "Ak hľadáme dôkazy, aký praktický prínos môže mať EÚ pre bežných občanov, dnes na takomto dôkaze stojíme," pridal sa podpredseda Európskej komisie pre Energetickú úniu Maroš Šefčovič.

Po oficiálnom sprevádzkovaní trate a po prvej jazde električkou, na ktorej sa mohla zúčastniť aj verejnosť, začne od 20.00 h jazdiť cez most električková linka č. 1. Okrem tejto linky, ktorá spojí Petržalku s Hlavnou železničnou stanicou, bude cez Starý most do a z Petržalky premávať od soboty (9.7.) aj linka č. 3., ktorá spojí Petržalku s Račou.

SkryťVypnúť reklamu

Linka číslo 82 končí

Zmeny v grafikone v súvislosti s otvorením Starého mosta sa dotknú aj autobusovej linky č. 95, ktorej trasa bude skrátená po novovytvorený prestupový uzol medzi električkami a autobusmi, v križovatke ulíc Bosákova, Jantárová cesta, Farského. Dopravu k prestupnej zastávke "Farského" zabezpečia aj autobusy č. 84 a 99. "Vzhľadom na to, že dostupnosť petržalskej dunajskej promenády výrazne zvýšia električky č. 1 a 3 zo zastávky "Sad Janka Kráľa", dnešným dňom sa končí premávka autobusov na linke č. 82," doplnila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Cez novopostavený Starý most v Bratislave môžu prechádzať chodci a cyklisti od 19. mája. O takmer mesiac, 15. júna, sa na Štúrovu ulicu a Vajanského nábrežie v hlavnom meste mohli vrátiť aj električky. Ich premávka bola pozastavená v rámci rekonštrukcie Starého mosta a vybudovania električkovej trate do Petržalky.

So stavebnými prácami pri rekonštrukcii Starého mosta sa skončilo v polovici decembra minulého roka. Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby mesto eurofondy získalo, muselo most dokončiť do konca roka 2015.

Ceny energií

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  2. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  5. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  6. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  7. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  8. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  1. Gazdovať sa dá aj na jalovej pôde
  2. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  3. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  4. Nová číselná lotéria od TIPOSu Všetko alebo nič
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  6. Apolka horí!
  7. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  8. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 286
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 5 775
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 4 588
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 436
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 276
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 175
  7. Keď sa z brigády stane kariéra 3 584
  8. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 2 075
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 22 312
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 16 114
  3. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 10 157
  4. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 5 654
  5. Ján Valchár: Ideme budovať humanitárne centrum v Rusku!!! 4 623
  6. Miroslav Ferkl: Rehot Richtera 4 546
  7. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody 4 399
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 365
  1. Marcel Rebro: Volám sa Marcel, dnes mám 57 rokov a k narodeninám si želám mier!
  2. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia.
  3. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  4. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  5. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  6. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  7. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  8. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
SkryťZatvoriť reklamu