SME

Mesto osadí na Starý most viac košov

Aby bol Starý most skutočne mostom, akým má byť, musí mať električku, zastávky a smetné koše

Na vynovenom Starom moste nechali za sebou odkaz už aj „grafiťáci“.Na vynovenom Starom moste nechali za sebou odkaz už aj „grafiťáci“. (Zdroj: Martina Chudá)

BRATISLAVA. Smeti v Dunaji neskončia. Bratislavský magistrát totiž doplní na Starom moste smetné koše.

Viacerí ľudia, ktorí mostom prechádzali tesne po jeho otvorení, upozorňovali na to, že nemajú kam odhodiť odpadky. Nedostatok košov potvrdili aj preplnené nádoby so smeťami rozsypanými vedľa nich hneď prvý víkend po otvorení mosta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smetné koše sa totiž nachádzali len na vyhliadkach v strede mosta. Na každej dva kusy, takže dokopy bolo na Starom moste osem smetných nádob. Na začiatku a konci mosta však neboli žiadne. Rovnako ani na električkových zastávkach v Petržalke tesne pri moste.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto však prisľúbilo doplniť na moste a v jeho okolí pri zastávkach dokopy 16 smetných košov.

„Popri pešom chodníku by zavadzali, keďže ide o frekventovanú časť mosta, takže ich chceme dať hlavne na terasy a na začiatok mosta,“ spresnila Orthová.

Keďže smetné koše podľa Skokanovej na výhľadových balkónoch mosta nestačia, doplnili už štyri smetné nádoby aj pred vstupom na lávky pre peších na moste z oboch strán.

Smetné koše na Starom moste sa v súčasnosti vyprázdňujú podľa Skokanovej raz za deň. Pre rovnanie, smetné koše v historickom centre mesta trikrát denne.

Na jednu zabudli, postavia rovno dve

Projekt mosta nepočítal ani s vybudovaním novej električkovej zastávky medzi Kamenným a Šafárikovým námestím smerom do Petržalky. Mesto však už na zabudnutej zastávke pracuje. „Bol už aj vysúťažený dodávateľ na projektovú dokumentáciu a v dohľadnom čase sa  zastávku doplní,“ povedala z referátu stratégií magistrátu Monika Orthová.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardne sa zastávky mestskej hromadnej dopravy podľa hovorkyne bratislavského magistrátu Ivany Skokanovej stavajú zhruba štyristo metrov od seba. Úsek bez zastávky smerom z Obchodnej na Štúrovu ulicu má však kilometer. Preto mesto plánuje zastávku dobudovať.

Namiesto jednej električkovej zastávky však magistrát plánuje podľa Orthovej vystavať hneď dve. Jednu pri Manderláku oproti Starej tržnici a druhú na Kamennom námestí. Tá by mala stáť oproti existujúcej zastávke na námestí, ktorá obsluhuje električky smerom na Americké námestie.

„Veľmi by mi pomohlo, keby tam dali zastávku a stáli tam aj ostatné linky. Bývam v Dúbravke a s taškami s nákupom chodím až na vedľajšiu ulicu, na Jesenaského,“ hovorí bratislavská seniorka Milka Horváthová.

S dvoma zastávkami sa počíta preto, lebo do Petržalky budú jazdiť dve linky. Spoj číslo 1 bude premávať z hlavnej železničnej stanice a spoj číslo 3 z Rače.

SkryťVypnúť reklamu

Obe budú mať v Petržalke konečnú na Bosákovej ulici. Mesto ale plánuje električkovú trať do dvoch rokov predĺžiť až po Janíkov dvor. Pribudnúť by potom mali do Petržalky viaceré linky, napríklad a j z Ružinova.

Cena zastávok zostáva nateraz tajná

Električka by mala po Starom moste začať premávať v júli. Ešte pred tým, než sa ale Bratislavčania odvezú električkou do Petržalky, voziť sa budú môcť smerom od Mosta SNP na Kamenné námestie cez Šafárikovo námestie. Sprejazdnenie Vajanského nábrežia a Štúrovej ulice je totiž naplánované na jún. Rovnako ako pri električke do Petržalky, aj tu sa čaká na skolaudovanie trate.

Koľko má výstavba nových električkových zastávok stáť a kedy by ich mohli Bratislavčania využívať, Skokanová povedať nechcela. Vo svojom vyjadrení na rozdiel od kolegyne Orthovej hovorí však o zastávke v jednotnom čísle. „Do sfinalizovania celého projektu a umiestnenia zastávky sa nebudeme k projektu vyjadrovať,“ uzavrela.

Podľa informácií od Skokanovej pre denník Nový čas však malo mesto z rozpočtu na výstavbu jednej zastávky vyčleniť 200-tisíc eur. Túto sumu na naše otázky Skokanová nepotvrdila, ale ani nevyvrátila.

K projektu sa nechcel vyjadriť ani stavebník, banskobystrická firma Ipos. „My ako projektanti nemáme oprávnenie sa k tomu vyjadrovať, nie je to súčasťou zmluvy. Je zaužívaný zvyk, že za projektovú dokumentáciu sa vždy vyjadruje ten, kto si o ju objednal,“ povedal konateľ firmy Igor Chylo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 024
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 457
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 983
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 540
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 467
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 972
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 436
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 600
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 662
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 465
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 507
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 451
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 361
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 442
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu