SME

Trať Devínske Jazero-Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa

Železnice Slovenskej republiky hľadajú možnosti, ako využiť zrušené železničné trate a územie v ich okolí.

(Zdroj: SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA.  Zrušenú železničnú trať Devínske Jazero - Stupava by mohla nahradiť cyklotrasa. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková, železnice hľadajú možnosti, ako využiť zrušené železničné trate a územie v ich okolí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

,,Zo zoznamu zrušených tratí sme ako pilotný projekt v okolí hlavného mesta vybrali odbočku Devínske Jazero – Stupava a oslovili sme vedenie Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) o jej ďalšom využití v podobe cyklotrasy. Kraj na túto ponuku zareagoval pozitívne, dohodli sme sa na vytvorení expertnej skupiny, ktorá v krátkom čase posúdi legislatívne, technické a ďalšie možnosti tohto zámeru," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Tibor Šimoni s tým, že železnice sú správcom majetku pod bývalou železničnou traťou a aby proces úspešne dotiahli, potrebujú ešte vyriešiť viaceré otázky.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa predsedu BSK Pavla Freša je rozvoj cykloturistiky jednou z priorít kraja. „Každý rok sprístupňujeme desiatky kilometrov cyklotrás, preto verím, že sa tej svojej dočkajú aj obyvatelia Stupavy. Našou skúsenosťou totiž je, že z cyklotrasy a jej blízkosti sa postupne stáva centrum športového života v mestách. K cyklistike to potom dotiahne aj športovcov, ktorí by aj chceli čosi pre seba urobiť, ale boja sa vyraziť s bicyklom či s korčuľami na frekventovanú cestu, akou spojnica Stupava – Devínska Nová Ves určite je,“ pripomenul Frešo.

Železničná trať do Stupavy, v tej dobe nazývaná Stupava - Mást, bola posledným veľkým projektom Rakúskej spoločnosti štátnych železníc na území Slovenska. Projektovali ju ako odbočku hlavnej trate z Devínskej Novej Vsi do Kútov a následne do Skalice. Koncesiu dostala ministerským nariadením v roku 1890, prevádzku otvorili 27. októbra 1891. Jazdili tu osobné aj nákladné vlaky až do konca sedemdesiatych rokov 20.storočia, keď osobnú dopravu zastavili a trať zmizla z cestovných poriadkov. Po úplnom zastavení dopravy na tomto úseku trať administratívne zrušili v roku 2008.

SkryťVypnúť reklamu

Úspešnosť tohto projektu podľa Pavlíkovej ukáže, či ŽSR pôjdu touto cestou aj v prípade ďalších zrušených železničných tratí.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  2. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  3. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  4. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  7. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  8. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 827
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 136
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 520
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 099
  5. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 704
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 556
  7. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 467
  8. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 354
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prokurátor Matúš Harkabus.

Harkabus dnes hovorí o neakceptovateľnom spôsobe riadenia prokuratúry.


Ilustračný obrázok.

S komorou zubných lekárov nikto nekomunikoval.


Nataša Holinová

Takýto koniec prokurátorov ÚŠP môže iba odradiť akýchkoľvek kvalitných ľudí.


Dubaj ochromili silné búrky.

Dubaj zasiahli najsilnejšie dažde za 75 rokov.


  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 317
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 64 339
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 181
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 663
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 363
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 492
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 18 341
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 13 217
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu