BRATISLAVA. Bratislavská mestská časť Karlova Ves s návrhom všeobecne záväzného nariadenia (VZN) hlavného mesta SR Bratislavy o dočasnom parkovaní áut na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území Bratislavy nesúhlasí. Na zasadnutí miestneho zastupiteľstva sa na tom v stredu zhodli karloveskí poslanci.
Karlova Ves požaduje vedenie Hlavného mesta SR Bratislavy, aby odovzdali do správy mestských častí všetky pozemné komunikácie vo vlastníctve Hlavného mesta Bratislavy a tiež účelové komunikácie. Mestská časť tiež požaduje odovzdať so správy bratislavských mestských častí všetky pozemky vo vlastníctve Hlavného mesta SR Bratislavy, ktoré vytipujú na účely rozvoja parkovacích kapacít.
Karloveskí poslanci tiež žiadajú, aby vedenie hlavného mesta zaradilo do siete verejných ciest všetky cesty tretej a štvrtej triedy vo vlastníctve Bratislavy.
Na začiatku niekoľkohodinovej diskusie poslancov Karlovej Vsi s primátorom Bratislavy Ivom Nesrovnalom počas karloveského zastupiteľstva to vyzeralo tak, že mestská časť dá k VZN Bratislavy kladné stanovisko, nakoniec sa tak však nestalo. Poslanec Peter Lenč na začiatku diskusie pred primátorom povedal, že víta kroky, ktoré mesto pre zavedenie parkovacej politiky urobilo.
„Čo nás trápi je to, že táto vec bude vyžadovať kontrolu. Ďalšou vecou sú majetkovo nevysporiadané miestne účelové cesty, na ktorých by sme zriaďovali zóny,“ pokračoval Lenč.
Karloveský vicestarosta Branislav Záhradník poznamenal, že je logické a správne, že mesto hľadá celomestské riešenie. Podľa neho je však pochopiteľné, že karloveské zastupiteľstvo bude v zavádzaní parkovacej politiky obhajovať záujmy Karlovej Vsi.
„My sme čisto rezidenčná časť, kde problém vzniká najmä večer a hlavne na sídlisku Dlhé diely,“ zhrnul Záhradník a spomenul, že by bolo dobré, keby mesto posilnilo aj mestskú hromadnú dopravu. „Treba do toho ísť a treba to teraz. Ak sa nezačne teraz, už nebude vôľa ani zo strany mestských častí a ani zo strany mesta,“ poznamenal Záhradník pred hlasovaním o parkovacej politike.
„Mrzí ma, že sa niektorí takto vyčlenili, ako keby nepatrili do Bratislavy. Nie je fér podmieňovať splnenie lokálnych dlhodobo neriešiteľných veci takou zásadnou vecou ako je parkovacia politika,“ poznamenal po hlasovaní primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal s tým, že viaceré požiadavky miestnych poslancov sú nesplniteľné.
Pre zavedenie spoločnej parkovacej politiky v hlavnom meste Bratislava vypracoval bratislavský magistrát návrh VZN, nariadenie upravuje podmienky dočasného parkovania na vymedzených úsekoch ciest I. až IV. triedy v Bratislave. Určuje tiež zóny dočasného parkovania a jeho podmienky. Ďalej určuje aj minimálnu a maximálnu výšku úhrady za dočasné parkovanie, spôsob úhrady a preukázanie jej zaplatenia.